הנדסאי אדריכלות נוף

המדע והאמנות של יצירת חללים באמצעות אדריכלות נוף אינם מוגבלים לסביבות עירוניות. המונח ”ארכיטקטורת נוף” עצמו רומז על החשיבות של סביבה חיצונית ”מתאימה”. אדריכלי נוף מציבים חפצים חדשים במקומות שנבחרו בקפידה בתוך שטח אדמה קיים. העיצוב של מרחבים אלה מבוסס לרוב על שילוב של צלילים, אשר חיוניים לסיבים החברתיים, הביולוגיים והרוחניים של מקום.

למרות שיש כמה סוגים של אדריכלי נוף, אנשי מקצוע אלה חולקים כמה מאפיינים חיוניים. הם מעסיקים, ולכן יש להם אחריות מקצועית ליצור פרויקטים ותוכניות שמספקים את צורכי הקונים והמשתמשים. על הפרקליטים לשמור על קשר אתי עם לקוחותיהם ולדבוק בקווים מנחים וסטנדרטים מחמירים, כולל אתיקה מקצועית ומחויבות להמשך השכלה וכישורים. אדריכלי נוף בעלי הכשרה אקדמית חייבים לעמוד בקצב של המגמות האחרונות והמחקר ולדעת מתי הממצאים ממחקר כזה מתאימים לפרויקט נתון.

לעתים קרובות מתעלמים מגורמים אקוסטיים בארכיטקטורת הנוף, אך חשוב לשקול כיצד הם ישפיעו על צילומי קול עתידיים. למשל, נוף עשוי להדהד, או הצלילים המופקים על ־ ידי הפעילויות המתרחשות בו. ללא קשר לעיצוב הסאונד, אדריכל נוף צריך לקחת בחשבון פעילויות חוזרות ונשנות באזור, שיכולות לכלול פעילויות פנאי כגון דיג או שיט. על ידי למידה להבחין בין השמועות האלה, אדריכלים יכולים להבין טוב יותר את הדרכים שבהן הם יכולים להפוך את הפרויקטים שלהם לידידותיים יותר לסביבה.

בעזרת שיטות אלה יכולים אדריכלי הנוף להגיב על עידן ולעצב פארק היסטורי. הם יכולים גם לעצב ולתחזק פארקים עירוניים, כבישים ומתקנים להולכי רגל, ולהגיב על אזורי קליטה. הם יכולים ליצור 'sense' על ידי שימוש בצלילים שיש להם איכות חזותית. מעצבים אלה גם דואגים להבטיח שהנוף ישקף את ערכיה של הקהילה. בנוסף להיבטים האסתטיים, אדריכלי הנוף צריכים גם לשקול את התכונות הפונקציונליות של כל פרויקט.

כאשר מחקר מקרה משמש כדי להסביר סוגיה או שיטה בארכיטקטורת נוף, הוא יכול ליצור מינוח כללי ומודלים למקצוע. ניתן להשוות את אובייקטי ההתייחסות במחקרים אלה לפרויקטים וטיפולוגיות ממשיים. יתרה מזו, פרויקט תכנון נוף צריך להתמקד בבעיות הקשורות לתהליך התכנון והבנייה.

בנוסף ליתרונות האסתטיים והתפקודיים שלו, ארכיטקטורת הנוף מטפלת גם בבעיות של מעבר מסביבה חיצונית לסביבה ביתית. בהקשר של ערים עכשוויות, אדריכלי נוף צריכים לטפל בנושאים ספציפיים לכל אזור. יתרה מזו, תפקיד אקולוגיית הנוף חשוב וניתן לראות בו בסיס לדיון ולדיון. אז ארכיטקטורת נוף מעשית עוזרת להבטיח את המשכיות הסביבה החיצונית והמקורה. אז, בנוסף לאקולוגיית הנוף, ארכיטקטורת הנוף עוסקת גם בסוגיות של בילוי ושימור הסביבה.

החשיבות של סאונדסקייפ וסביבות אקוסטיות באדריכלות נוף מעולם לא הייתה גדולה יותר. בעזרת ספר זה יוכלו העוסקים בו לקבל החלטות מושכלות בנוגע לדרך הטובה ביותר לטפל בבעיות אלה. ‏ המחבר מדגיש את חשיבות הנושאים האקוסטיים ומדגיש את הצורך להמשיך ללמוד ולשלוט באמנות. אז, סביבות אקוסטיות יש לקחת בחשבון לפני ביצוע כל שינויים.

הטבע הבין-חושי של ארכיטקטורת הנוף דורש גם הבנה של החושים האנושיים. על ־ ידי הפיכת החוויה לנעימה ככל האפשר, היא מגבירה את איכות החוויה של מקום. למשל, הוא מגביר את חוש השמיעה, הראייה והמגע של האדם. על ידי שילוב חמשת החושים האלה לחלל חיצוני, אנחנו יכולים ליצור סביבה טבילה. בסופו של דבר, נוף יכול לגרום לאדם להרגיש חי ומכוון עם הטבע.

מחקר של האוזן האנושית עזר לאדריכל הנוף להבין טוב יותר את חשיבות הצליל בעיצוב המיקום. צלילים הם שליחים שאומרים הרבה על המיקום ופעילותו. הוא גם משקף את הסביבה האקוסטית של המקום. סביבות אקוסטיות הן חלק בלתי נפרד מהעיצוב המודע של האנשים בסביבתם. אז, אם אתם רוצים להפוך את הסביבה ליותר מושכת, הסביבה האקוסטית חיונית.

פרטים נוספים: הנדסאי אדריכלות נוף


Posted

in

by

Tags: